Van Malediven naar eigen huis - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Kelly Knaap - WaarBenJij.nu Van Malediven naar eigen huis - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Kelly Knaap - WaarBenJij.nu

Van Malediven naar eigen huis

Blijf op de hoogte en volg Kelly

10 Augustus 2015 | Sri Lanka, Colombo

Voor onze visums moesten we even het land verlaten. In eerste instantie moesten we terug naar Nederland en na 4 dgn weer terug. Nou daar zaten we eigenlijk niet op te wachten.
Jelte was naar de immigratiedienst geweest en alles uitgelegd etc en de conclusie was dat we wel het land uit moesten maar maakte niet uit waarheen.

De Malediven natuurlijk!!!!

Maandagavond om half 9 vlogen we naar Malé. Het was maar een uurtje vliegen dus dat was goed te doen.
Toen we buiten kwamen leek het wel kerst en kermis te gelijk. Overal lampjes, allerlei kleuren, knipperend, je keek je ogen uit!!
We moesten in de aankomsthal naar een balie van het hotel waar we geboekt hadden en die brachten ons naar de boot waarmee we naar ons tropische eiland werden gebracht.
Jelte vond het maar niks, in het pikke donker scheurend over de oceaan naar een eilandje.
July vond het allemaal wel prima en een klein beetje spannend want je zag niks en die boot ging behoorlijk hard.
Nou echt waar…de foto’s liegen echt niet die je overal op internet tegen komt over de Malediven. Zo mooi, en dat was alleen al in het donker.

Bandos Island we zijn er!!!!

In een golfkarretje naar ons hutje gebracht in de keiharde regen. Als het daar regent dan regent het ook echt keihard. Maar goed we hadden een heerlijk huisje op 15 mtr van het strand vandaan.
De volgende ochtend lekker even ontbeten, snorkelspullen gehuurd en Jelte was niet meer uit de zee te krijgen. Zo mooi helder blauw, zulke mooie vissen, mooi koraal en ja hoor ook haaien.
Ong. 3 meter de zee in begon het koraal al en zwommen de mooiste vissen om je heen. July kon het ook goed zien met haar duikbril maar vond het wel erg spannend om dieper te gaan dus ze bleef lekker vooraan. Ik trouwens ook want ik hou al helemaal niet van de zee en vissen om me heen. Dus een strandbedje vooraan bij de zee was voor mij helemaal goed!

Bijna alle dagen de helft van de dag aan zee gelegen en de andere helft heerlijk aan het zwembad.
Jelte had op donderdag een onderwatercamera gehuurd want hij wilde toch even vastleggen wat hij allemaal onder water tegen komt. Helaas was die dag de zee was drukker waardoor het soms wat troebeler was op de bodem. Maar al met al super mooie foto’s en films kunnen maken. Op een gegeven moment zag hij een grote haai van ong. 1.20 en hij bleef hem volgen met zn camera. Dat was best even schrikken dat hij zo een tegen kwam en daarna schrok hij van hoever hij uit de kant was gezwommen. Maar dat heb je onder water ook niet door!
Maar we hadden nu wel super foto’s en film van het snorkelen. En oja er zat een hele grote schildpad niet ver de zee in. July kon hem ook goed zien, ze was heel stoer om toch iets verder de zee in te gaan om die schildpad te zien.

Vrijdag einde van de dag om half 5 vlogen we weer terug naar Colombo. Het spannendste was hoe het bij de douane was geregeld. Komen we erdoor of niet. Is onze visum nou wel of niet gelukt. Jelte had een heel pak papieren bij zich wat mee moest om door de douane heen te komen, dus hup die papieren op die man zn toonbank gelegd. Maar hij scande onze paspoorten, stempel erin en het was geregeld. Ze hadden ons als VIPS erin gezet dus alles was geregeld en hoefden niets meer te doen!!! Geweldig zeg!!

1 Nachtje in Cinnamon Red. Hier ging Jelte altijd slapen als hij voor een paar dagen deze kant op ging. Hebben wij het ook een keer gezien.
Volgende ochtend op tijd eruit en ontbijten want Hiran kwam ons ophalen om ons te brengen naar kantoor waar we onze andere koffers hadden neergezet en andere spullen die we alvast hadden gekocht hadden. En natuurlijk onze auto die al 2 wkn in de garage stond te wachten.
We hebben een Toyota Axio Hybride. Een mooie koraalwitte kleur.
Nu ging we voor het eerst zelf in de auto naar ons huis rijden. We reden achter Hiran aan.
Jelte kan toch al aardig overweg in dit maffe en chaotische verkeer.

Eindelijk om 9.30 bij ons huis. De werkmannen waren nog druk bezig want natuurlijk was nog niet alles af. De huiseigenaar kwam ook voor de oplevering. Vele uren later waren ze er allemaal uit, alles was doorgenomen en nagelopen. Nieuwe afspraken gemaakt want natuurlijk was nog niet alles af.
Toen kon de grote schoonmaak beginnen in ong 30 graden. Dat viel ff goed tegen zeg. Ik zweette me kapot. Eerst de badkamers en slaapkamers gedaan en de bedden opgemaakt. En aan de was begonnen van 3 weken lang!!! Er kwam geen eind aan. Mn wasmachine is hier een stuk minder luxe en groot dan die ik in Nederland heb, dus er moeten meer wasjes gedraaid worden. Maar 1 ding is wel weer super. Ik heb geen droger meer nodig want 2 uurtjes aan het wasrek en alles is droog!
Er moesten ook nog grote boodschappen gedaan worden want er was natuurlijk nog niets in huis. Wij weer met zn drietjes de auto in. Google maps aan en rijden maar. En ja hoor gevonden. Een grote supermarkt waar je ook nog eens een complete huisraad kon aanschaffen. We hadden in totaal 5 karren vol en alles wordt voor je ingepakt en zelfs naar de auto gereden!!! Ik zeg TOP!!!
Op loopafstand zit ook een hele nette supermarkt waar we alles kunnen halen dus voor de kleine dagelijkse boodschappen kan ik dat heel goed zelf doen. En de grote boodschappen doen we even samen, maar wat zag ik nou…ze bezorgen ook. Je kan via de website alles laten bezorgen. Het lijkt AH.NL wel!!! De KFC zit ook om de hoek en de Pizzahut komt ook aan huis. Dus wat aten wij de eerste avond….Pizzahut natuurlijk. We waren zo moe van de hele dag dat ik echt geen energie meer had om in mn “currykitchen”te gaan koken.
We hebben hier 2 keukens, 1 voor gewoon geen idee en 1 om in te koken voor de servant die wij niet hebben. Wij hebben geprobeerd om van 2, 1te maken.
Maar om terug te komen op de Pizzahut, die pizza’s waren goed!! Eigenlijk nog veel lekkerder dan in NL!
Morgen(dinsdag) hebben we introductie dag op July haar school en woe gaat ze beginnen!!!
Ik ben benieuwd en wordt vervolgd……

• 10 Augustus 2015 - 19:21

Margot:

Leuk verhaal , bedankt!
    Ik hoop er nog veel te lezen.

Groetjes Margot

• 10 Augustus 2015 - 19:49

Mariette:

Hartstikke leuk geschreven.

• 10 Augustus 2015 - 21:17

Laura:

ik kan niet wachten op verhaal 3!! en fotoos!
    xx

• 10 Augustus 2015 - 22:54

Rachel:

Leuk om te lezen Kel! Wat een avontuur, geniet ervan!

• 11 Augustus 2015 - 10:19

Broertje:

Wat Gaaf dat jullie haaien en een schildpad hebben gezien!! Duiken is zo gaaf!!
    Eindelijk in jullie huis... ben zo benieuwd! Nog geen McDonalds besteld aan huis ;p?

• 15 Augustus 2015 - 21:44

Jaimy: