Eindelijk mijn broertje op bezoek!! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Kelly Knaap - WaarBenJij.nu Eindelijk mijn broertje op bezoek!! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Kelly Knaap - WaarBenJij.nu

Eindelijk mijn broertje op bezoek!!

Blijf op de hoogte en volg Kelly

01 Januari 2016 | Sri Lanka, Colombo

In de tussentijd moest Jelte ook weer een aantal keer naar India dus waren ik en July samen thuis. Gezellig gegeten, gewinkeld, gezwommen en school ging ook gewoon door.

Op school waren ze de laatste weken heel druk bezig met de voorbereidingen van de Primary Production The Wizard of Oz. Ze hebben op donderdag 3 en vrijdag 4 dec de uitvoeringen. Ik had voor beide dagen kaartjes gehaald. Ronny zou vrijdag (4 dec) aankomen en kon hij ook mee naar de uitvoering. July wist nog van niks dat hij zou komen. Ze is niet dom dus vroeg steeds maar waarom ik voor beide dagen kaartjes had. Ik zei steeds maar dat ik en Jelte het zo graag 2 keer wilden zien. En ze vond het prima.
Bij WatersEdge hebben ze op 6 dec een Kiddy’s Winterwonderland. Daarvoor moest ik ook nog even kaarten halen. July en ik samen naar de eventdesk en ik vroeg om 4 kaarten. July tikte me meteen aan dat ik het fout zei want we zijn maar met z’n drieën. Ik zei ohhh foutje nou dan hebben we er een teveel, dom van me. Toen we thuis waren vroeg ze me weer naar die kaarten waarom ik er geen 3 van had gemaakt. Zegt ze, gaat er iemand mee dan…Dat is misschien wel een verassing zei ik tegen haar maar ze riep meteen al ohhhhh Ronny komt zeker. Toen ik ja zei keek ze zo blij, kan het niet uitleggen hoe ze keek maar ze was zo blij om dat te horen. En meteen daarna, ohhh daarom kom je beide dagen naar mn musical. Ronny komt dan ook natuurlijk!!! Jaaaaa slimpie!!!!!!

Donderdag 3 dec was het zover. July heeft haar musical uitvoering. Ze kwam niet thuis na school, want ze moesten kleding passen, de make up in, druk druk. July en haar klas speelden de munchkins. Zo leuk om te zien hoe ze het deden en hoe ze eruit zagen. De hele musical was zo onwijs leuk en heel gaaf gedaan.
Vrijdag 4 dec kwam eindelijk m’n broertje aan in SriLanka. Hij smsde me al in Dubai dat hij geen visum had. Dat zou geregeld zijn en in zijn reismap zitten maar niks te vinden. En ook nog zijn creditkaart vergeten. Mijn broertje de wereldreiziger die altijd alles voorbereid. Dat was nu anders.
Jelte ging hem ophalen en moest Ronny helpen bij de douane want hij kwam er niet in zonder visum. Je kon er wel een kopen maar dat moest contant in dollars. Hij had 5 euro op zak en een pinpas en de pinautomaat was pas in de aankomsthal. Jelte werd gebeld door Ronny en moest lullen als brugman om binnen te komen op Ronny te kunnen helpen. Dat ging niet vanzelf. Maar uiteindelijk na wat geld geschoven te hebben kwam Jelte aan bij de douane en kon Ronny zijn visum betalen. Wat een lekker begin van de vakantie!!!
’s Avonds samen met Ronny naar school om de musical te zien. July wist wel dat hij kwam maar had hem nog niet gezien. We gingen haar verassen in haar lokaal. Ze zat nog even achter haar laptop ineens zat Ronny naast haar. Hij tikte op haar schouder en ze schrok zich een hoedje. Ze was zo verast en vloog hem om zijn nek. Ff mn traantjes inslikken want het was zo’n lieve reactie!
Het was al donker dus buiten konden we niet veel meer zien maar toch even een kleine rondleiding door de school gedaan voordat we naar de auditorium gingen voor de show. En die was weer geweldig om te zien!!

Zaterdag was het 5 dec en dan vieren we in Nederland Sinterklaas. Hier werd vanuit de ambassade een sinterklaasfeest georganiseerd voor de Nederlandse kinderen die hier wonen.
Het werd gehouden op de residentie van de ambassadrice. Alles was in Sinterklaas sferen. Pieten mutsen werden er geknutseld, kruidnootjes, speculaas, en natuurlijk sinterklaasliedjes. En toen was het wachten op de beste man. Na wat liedjes te hebben gezongen kwam hij inderdaad aan. Dit keer niet op zijn paard maar in een Tuk Tuk!!! Wat hebben we gelachen zeg. Hoe leuk was dat. Sinterklaas in een Tuk Tuk. Je had de lokale mensen moeten zien kijken. Een man met een baard een rode hoed en 2 zwarte pieten in fel gekleurde pakken. Te leuk!!!
Maar toen ging het even mis. Eenmaal binnen verloor de Sint zijn meiter en zijn pruik. De pieten sprongen er wel voor maar July had het al gezien. Oepsssss. Toen de Sint na de gesprekjes met de kinderen en de kadootjes had gegeven weer wegging in zijn mooie Tuk Tuk kwam July al meteen naar me toe dat dit echt niet echt was en dat de Sint gewoon verkleed was.
Toen we eenmaal in de auto terug naar huis zaten hebben we het maar verteld want nee ze geloofde het toch niet zo goed meer. Ik had nog wel kunnen zeggen dat dit de hulp Sint was, maar het hele Sint gedoe veranderd zo in Nederland en met haar twijfels was het dan zover.
Het enige wat ze zei was, dat is ook zonde zeg van jullie geld dat jullie steeds al die kadoos moesten kopen. Wel heel duidelijk verteld dat ze nu ook bij de grote kinderen en mensen hoort die dit geheim goed bewaren voor de kleinere kinderen. En ook voor dr vriendinnetjes en vriendjes uit Nederland want de meeste geloven er gewoon nog in. Maar dat was allemaal prima en ook best stoer dat ze nu weet van het grote geheim!!!
’s Avonds lekker gaan eten bij WatersEdge. Het buffet was weer heerlijk. En van te voren tegen Jelte gezegd niet teveel praten met de chefkok anders krijgen we weer van alles extra’s. En ja hoor daar kwam onze chef alweer met allemaal eten aanzetten. Uiteindelijk zaten we weer proppie vol en gingen we weer naar huis. Toen we buiten kwamen was het donker en alles was vol met lichtjes en kerstversieringen en rendieren. Het was echt een heel mooi en gaaf gezicht hoe ze hier hadden versierd. Het kerstgevoel was er echt maar dan met 30 graden!!!!

Zondagochtend gingen we een citytour door Colombo maken. Ik had de vorige keer goed opgelet bij Shane dus wist alle plekjes en de daarbij horende dingen te vertellen. We liepen op de Galle Face Boulevard en werden behoorlijk aangestaard en zeker Ronny vanwege zijn tattoo arm. Stiekem maakte de mensen foto’s van hem. Daarna zijn we doorgereden naar hotel The KingsBurry. Hier hebben we heerlijk gegeten en even naar de skybar geweest. Mega heet bovenop maar wel een super uitzicht. En weer door met de tour.
‘sMiddags gingen we naar Kiddy’s Winterwonderland. Er was van alles te doen voor de kinderen. Pony rijden, draaimolen, reuzenradje, ballen op het water, treintjes…van alles. En er was een heerlijk buffet. Ronny ging als echte Hollander of als een echte Knaap wel 4x langs dat buffet hahaha. Maar het was ook weer heerlijk. Ook een heel buffet met alleen maar desserts en zoetigheid voor de kids. Aan niks ontbrak het.
Toen kwam de kerstman. En jawel hier kwam hij aan in een watervliegtuig. Daarna kon ze haar kerstkadootje (die ik zelf had gekocht en afgegeven) ophalen bij de kadostal!! Maar ze zei meteen al de kerstman is ook niet echt dus jij hebt zeker dit gekocht. Uhhhhhhh ja…..

Maandagochtend gingen Ronny en ik samen op pad. De Laatste keer dat we ook echt samen weggingen en ergens bleven overnachten was in 2008 toen hij in London woonde. Dus het was er wel weer tijd voor. Eerst zijn we naar Pinnawala geweest en de olifanten bezocht. We zagen ze weer op de weide, door de straten lopen en heerlijk in de rivier badderen. Samen even een gezonde fruitplatter gegeten tijdens het mooie uitzicht van de olifanten in het water en de mooie natuur!
Daarna door gereden naar Unawatuna. Eerst rokend naar het restaurant want we hadden honger. We hadden die ochtend op half 11 wat op en inmiddels was het alweer half 3. En ja dan hebben de knaapies wel weer een keer trek!!! Beide een heerlijke clubsandwich op en het strand op gerend. Ronny wilde graag ook de zee zien. Dus had ik een heerlijk hotelletje aan het strand geboekt.
Maar ineens kwamen er mega donkere wolken en regen en onweer aan. Snel maar de hotelkamer in gerend want als hier de hel losbreekt wil je echt niet buiten zijn. Gelukkig na een uurtje was alles weer droog en zag het er weer veilig uit. Toen zijn we een heerlijk verkoelend plonsje gaan maken in het zwembad. Ze hadden hier een zwembad met een glazen wand. Dus je kon vanaf de zijkant ook het zwembad inkijken. Heeeeeeel confronterend. Ronny even op de film en foto gezet met al zijn kunstjes onder water.
’s Avonds zijn we op het strand gaan eten. Ze hadden de BBQ aangezet en konden onze eigen vis uitzoeken. Echt het was top en super lekker!!! Ronny had net zijn laatste hap op en het begon weer te plensen. Dus hup rokend weer naar binnen. Daar nog even een theetje gedaan en lekker naar de kamer want we waren mega moe!

Volgende ochtend dinsdag hadden we nog even de tijd voordat Shane ons kwam ophalen om verder te gaan met onze tour. Dus Ronny wilde even de zee in en een wandeling over het strand.
Na alles weer te hebben ingepakt en betaald was ook Shane er en gingen we naar een Tempel en daarna door naar Galle fort. Shane reed ons eerst overal langs en daarna zijn we zelf aan de wandel geweest. Bloedheet was het maar wel weer een hoop gezien. Toen weer richting huis en wat een mega slecht weer was het. Keiharde regen en onweer onderweg. We konden niet goed doorrijden door het slechte zicht dus dan maar met 40 km per uur naar huis op de snelweg.
Was weer blij om Jelte en July te zien, want ik ga nooit een nachtje weg zonder hun. De enige keer was toen ik 2 jaar geleden in het ziekenhuis lag.
‘sAvonds gingen Jelte en Ronny naar de Thai hier om de hoek. Zit een nieuwe maar nog niet uitgeprobeerd. Ze kwamen terug met echt teveel eten. Ze konden niet kiezen, dus ja dan neem je maar gewoon alles. Het was wel super lekker en mega pittig maar zeker voor herhaling vatbaar.

Woensdagochtend is Ronny met Jelte mee geweest naar kantoor. Deze had Ronny nog niet gezien want was pas afgelopen juni klaar. Verder een rustig dagje en smiddags lekker gaan zwemmen en relaxen bij WaterEdge. Feda het vriendinnetje van July was ook meegekomen uit school.

Donderdag zijn Jelte en Ronny samen op pad geweest. Ik was zo kapot van de afgelopen dagen en mn benen wilde ff niet meer.
Ze zijn samen naar Bentota geweest de schildpadden bezocht en naar een tempel geweest.
En toen kwam ‘savonds de vraag weer wat zullen we gaan eten…..Ronny wilde nog lokaal gaan eten. Dus hup met zn alle in de auto naar Crescat. Want daar heb je een foodcourt met allemaal verschillende keuze aan eten. Gelukkig waren we wat vroeg zodat er nog plek was om te zitten. Als we een uurtje later kwamen zit iedereen hier en geen plekje meer te krijgen. Dit kon hij ook weer van zijn lijstje afstrepen en kwam er ook weer een einde aan deze gezellige dagen met Ronny. Want de volgende ochtend vroeg moest hij al naar het vliegveld.
5 uur ging de wekker…pfffff wat vroeg. Even koffie gezet voor de mannen en om kwart voor 6 stond de taxi er. Dikke knuffel en daar ging hij weer. July helemaal aan het huilen, want ze vond het zo gezellig dat hij er was en zo jammer dat hij weer weg moest.
En nu is het weer stil in huis. Mama en Wim geweest, Ronny geweest, Jelte weer werken, July weer op school.
Maar nog 1 weekje en dan heeft July vakantie en gaan we zelf ook nog lekker even een paar dagen weg met de kerst!!!

• 02 Januari 2016 - 23:56

Laura:

Leuk om je verhalen weer te lezen. Maar wat in hemelsnaam is een fruitplatter????

• 03 Januari 2016 - 03:20

Kelly Van Der Knaap:

Hihi gewoon een bordje met allemaal soorten fruit!!!

• 17 Januari 2016 - 10:28

Ron:

Wat heerlijk om te lezen weer!!! Alles komt weer naar boven :D
    Was echt een heerlijk weekje!! Bedankt voor alles xxxxxx